Vitorlás hajók - SEDOV - hologramos érme
|
|
Névérték: |
20 Rubel |
Anyag: |
Ag |
Finomság: |
0,925 |
Minőség: |
BU |
Átmérő: |
38,61 mm |
Súly: |
28,28 g |
Kiadás éve: |
2008 |
Kibocsátva: |
25.000 |
Ár: |
19.500 Ft | |
A patinás négyárbocos 91 éve épült, a világ jelenlegi legnagyobb vitorlása. Hossza 117 méter, legmagasabb pontja 63,5 méter (gondoljunk csak bele, milyen lehet egy jeges viharban - ami 40°-os szögben megdönti a hajót - a 60 méternél is magasabb árbocrúd tetején dolgozni). Nevét Georgij Jekovlevics Szedovról, az orosz admiralitás kapitányáról kapta, aki az 1912-es északi-sarki expedíciót vezette. A Sedov jelenleg az orosz tengeri akadémia kiképzőhajója. |
Vitorlás hajók - DAR POMORZA - hologramos érme
|
|
Névérték: |
20 Rubel |
Anyag: |
Ag |
Finomság: |
0,925 |
Minőség: |
BU |
Átmérő: |
38,61 mm |
Súly: |
28,28 g |
Kiadás éve: |
2009 |
Kibocsátva: |
25.000 |
Ár: |
19.500 Ft | |
Gdyniában sok tengerészeti szempontból fontos hajó horgonyozik, ezek egyike a Dar Pomorza, ami a tengerészeti akadémia egyik gyakorlóhajója volt. Itt képeztek ki hagyományos értelemben vett matrózokat 1983-ig, azóta múzeumhajóként üzemel. A Dar Pomorza nevű lengyel iskolahajó a világ egyik legszebb vitorlása. A Dar Pomorza az utolsó öt esztendõben felkereste a szovjet, skandináv, angol és olasz kikötőket is.
|
Vitorlás hajók - USS CONSTITUTION - hologramos érme
|
|
Névérték: |
20 Rubel |
Anyag: |
Ag |
Finomság: |
0,925 |
Minőség: |
BU |
Átmérő: |
38,61 mm |
Súly: |
28,28 g |
Kiadás éve: |
2010 |
Kibocsátva: |
7.000 |
Ár: |
19.500 Ft | |
Az 1812-es háborúban Új Skócia partjainál az Amerikai Haditengerészet legyőzte a brit hadiflottát. Tanúk állították, hogy a brit ágyúgolyók lepattantak az USS Constitution oldalfaláról, mintha fa helyett vasból készült volna. A háború végéig az „Öreg Vasbordájúak” még hét brit hadihajót semmisítettek meg. Az USS Constitution vezette siker hatalmas lökést adott a fiatal Amerikai Köztársaságnak.
|
Vitorlás hajók - AMERIGO VESPUCCI - hologramos érme
|
|
Névérték: |
20 Rubel |
Anyag: |
Ag |
Finomság: |
0,925 |
Minőség: |
BU |
Átmérő: |
38,61 mm |
Súly: |
28,28 g |
Kiadás éve: |
2010 |
Kibocsátva: |
7.000 |
Ár: |
19.500 Ft | |
Az olasz flotta öreg vitorlása, az 1931-ben egy 19. századi szkúner mintájára épített háromárbocos hadihajó 100 méter hosszú, legmagasabb árboca 54 méter magas, súlya pedig 4000 tonna. A nehéz járművet nem könnyű navigálni, főként ha a vitorlák is fent vannak, mivel manőverezése kézi irányítású, ráadásul a hajó feneke kerek, és csak háromnegyedes vagy hátszél esetén képes az irányt pontosan tartani. Így a fedélközben kell nyolc embernek az egy vonalban elhelyezkedő négy kormánykeréknél ügyelnie a maximális utazási biztonságra. Az Amerigo Vespucci Jelenleg az olasz tengerészeti akadémia iskolahajójaként üzemel.
|
Vitorlás hajók - CUTTY SARK - hologramos érme
|
|
Névérték: |
20 Rubel |
Anyag: |
Ag |
Finomság: |
0,925 |
Minőség: |
BU |
Átmérő: |
38,61 mm |
Súly: |
28,28 g |
Kiadás éve: |
2011 |
Kibocsátva: |
7.000 |
Ár: |
21.500 Ft | |
1869. november 22-én bocsátottak vízre a Clyde-on, a Scott és Linton hajókikötőnél Dumbartonnál egy 963 tonnás csodálatos vitorlás hajót, a Cutty Sark-ot. Ez a hajó óriási hírnevet szerzett az egész világon, belopva magát a brit matrózok szívébe. Mire a Cutty Sark megjelent a tengeren, a teakereskedelmet addig bonyolító kínai vitorlás hajók napjai meg voltak számlálva, bár még nem sejtették balsorsukat. A Cutty Sark azon kevés túlélő vitorlás hajók egyike, melyek Angliából világszerte szállítottak különféle árucikkeket. 1998 nyarán üdvözölték a 14 milliomodik látogatót a fedélzeten. |
Vitorlás hajók - KRUZENSHTERN - hologramos érme
|
|
Névérték: |
20 Rubel |
Anyag: |
Ag |
Finomság: |
0,925 |
Minőség: |
BU |
Átmérő: |
38,61 mm |
Súly: |
28,28 g |
Kiadás éve: |
2011 |
Kibocsátva: |
7.000 |
Ár: |
22.500 Ft | |
A Kruzenshtern a hatodik és egyben az utolsó érméje a Belarusz Köztársaság Nemzeti Bankja által kibocsátott, "Vitorlás hajók" sorozatnak. Az emlékérme sorozat a "legcsodálatosabb és legélethűbb hajóábrázolás" elismerést is megkapta.
Az 1926-ban épített, és eredetileg Padua névre keresztelt négyárbócos bark a legendás "Flying-P-Liners" hajók utolsó - és a mai napig egyetlen aktív szolgálatban maradt - tagja. 1945-ben a Szovjetúnióba került, ahol iskolahajóvá alakították. Anyakikötője Kaliningrád.
Az érme központi részen a Kruzenshtern hajó élethű ábrázolása látható egy tengeri útja során. Alatta a hajó miniatűr oldalnézeti képe, valamint a fehérorosz felirat: KRUZENSHTERN. |
|